2 Ekim 2012 Salı

Kapitalizm



Selamlar, yeniden, yine ve hep.

Bugünkü konumuz kapitalizm.(hadi ya hiç anlamamıştık)


Kapitalizm hakkında elbette az çok bir şeyler biliyorsunuzdur. Ama mecburen bir tanım yapmam lazım. Alın bir vikipedi tanımı. Kapitalizmözel mülkiyetin, üretim araçlarının  büyük bölümüne sahip olduğu ve işlettiği; yatırım, gelir dağımı, üretim, mal ve hizmet fiyatlarının arz ve talebin buluştuğu piyasa ekonomisi tarafından belirlendiği sosyal ve ekonomik sistemdir.


Kapitalizmin bana göre çok eksileri vardır. En başta paran varsa güçlüsündür. paran yoksa fakirsen, bir darbe de devlet vurur sana. Paran varsa her şeyi yönetebilirsin. Bilimi de. Evet kapitalizm bilimi yönetir. Şu an  bize sunulan bilim ile gerçek bilim arasında 20 yıl fark var deniliyor. Ayrıca 10 sonra çıkacak telefonun özellikleri ve yenilikleri şu an keşfedilmiş durumda, fakat sürekli telefon satmak için her sene yeni bir telefon çıkartmak gerekir. Bunun için de  özellikler adım adım eklenir.


Bunlardan farklı olarak son zamanlarda elektrikli arabalar seri üretime geçirildi. Bunun sebebi son zamanlarda artan petrol fiyatları sonucunda insanları benzinsiz araba almaya teşvik etmek. Bence elektrikli araba 20 sene öncede yapılabilirdi. Ama doğru anı beklediler. Liderler ve yöneticiler sandığınızdan daha da zekiler.


Şimdilik yeter bu kadar uzun uzun yazılar girmek istemiyorum sonra okumuyorsunuz.


Selametle...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder